דף הבית » דיאטה, תזונה

בננה טיים- סגולות הבננה

[ 22 באוקטובר 2009 | 1,000 views | אין תגובות ]

הבננות הגיעו אלינו ממלזיה לפני 4,000 שנה, משם עברו לאפריקה ולבסוף הגיעו לארה"ב ולשאר העולם. כיום הבננות הן הפרי השני המשווק ביותר בהודו, ברזיל, אקוודור קוסטה ריקה ומקסיקו. אז אחרי כל הדרך הארוכה וכבר שנים שהיא איתנו, ריכזנו עבורכם את כל סגולותיה של הבננה.

היתרונות הבריאותיות של הבננה

חומרים מזינים

הבננות הן מקור מצוין לאשלגן וויטמין בי 6, ויטמין סי, ריבופלין, מגנזיום , ביוטין ופחמימות.

אינדקס גליקמי

אינדקס גליקמי הוא אוסף נתונים המייצג את ההשפעה שיש למזונות עם פחמימות על רמות הסוכר בדם. הנתונים הם ערכיים יחסיים בהשוואה להשפעה שיש לגולקוז על רמת הסוכר בדם. לגלוקוז יש את הערך הגבוה ביותר – 100.
מזונות בעלי ערכים גבוהים של האינדקס הגליקמי יגרמו לעליה חדה ברמת הסוכר בדם ומזונות בעלי ערכים נמוכים יגרמו לעליה מתונה יותר ברמת הסוכר בדם.
הבננה בעלת אינדקס גליקמי נמוך ולכן מומלץ לצרוך בננה בכל תפריט תזונה.

לחץ דם

הבננה מכילה כמות גדולה של אשלגן, מרכיב חשוב בוויסות לחץ הדם.

מניעת שלשולים

הבננה היא טיפול יעיל נגד שלשולים. במחקר שנערך על תינוקות הסובלים משלשול ואיבוד נוזלים נמצא כי בננה ירוקה מכילה פקטין המקטין אובדן נוזלים.
הבננות ידועות בקרב המטיילים במדינות עולם שלישי כנכס נגד שלשול.

פרוביוטי

חיידקים פרוביוטים הם  חיידקים "טובים" אשר נמצאים בגופנו באופן קבוע. הבננה מכילה חומרים שאינם מתעכלים בקיבה ומאיצים את הצמיחה של אותם "חיידקים טובים" המועילים לפעילות תקינה במעי הגס, מה שחשוב לחיזוק מערכת החיסון, מניעת אלרגיה למזונות, תמיכה במערכת העיכול, מלחמה בזיהומים פטריות וטפילים ועוד.

כיבים בקיבה

הבננה מסייעת בחיסול חיידקים בבטן הגורמים לכיבים בקיבה.

כולסטרול

הפקטין המצוי בבננה הינו סיב מסיס המסייע בהורדת הכולסטרול.

חוסר בוויטמין  A

ויטמין A הינו ויטמין בעל חשיבות גדולה למערכות רבות ושונות כגון מערכת הראיה, מערכת השלד , מערכת הרבייה, גדילה והתמיינות תאים ומערכת החיסון.
במחקר שנערך באוניברסיטת קווינסלנד, אוסטרליה נמצא כי הבננות הן מקור מצוין לוויטמין זה.

מאת: מלי אלנקרי

הוסף תגובה !