דף הבית » דיאטה, תזונה

הקשר בין קולה ואוסטופורוזיס

[ 7 בפברואר 2009 | 688,931 views | אין תגובות ]

מסתבר שקולה זה לא הדבר הכי מתוק לנשים…

במחקר חדש שנערך בארה"ב נמצא כי המשקה מגביר את הסיכוי לאוסטופורוזיס- זהו תהליך של איבוד מסת עצם. עקב איבוד זה, הופכות העצמות לשבירות ורגישות יותר.

המחקר בדק ירידה בצפיפות המינרלים בעצם אצל נשים ששתו קולה כל יום, לעומת נשים ששתו קולה פעם בשבוע.

במחקר נמצא שיש ירידה של 4 אחוזים בצפיפות העצם אצל קבוצת הנשים שצרכה קולה באופן יומי.
התוצאות זהות גם לשתיית דיאט קולה וחלשות במעט בקולה ללא קפאין.

במחקר שנערך אצל גברים לא נמצא קשר בין שתיית קולה לבין ירידה בצפיפות העצם. החוקרים אומרים שהקשר לירידה בצפיפות העצם קשור לקפאין, נמצא כי לקפאין אפקט שלילי על צפיפות העצם וכי מגביר את הסיכוי לדלדולו, אך הוא לא הגורם העיקרי מכיוון ונמצאה ירידה בצפיפות העצם גם אצל אלו ששתו קולה ללא קפאין. גורם נוסף המשפיע על צפיפות העצם אצל נשים כנראה חומצת הזרחן שבקולה.

החוקרים ממליצים לכל הנשים להפחית בשתיית הקולה ולהפחית בצריכת הקפאין.

דרכים למניעת אוסטאופורוזית
• תזונה עתירת סידן או טיפול בתוספי סידן כדי המנה היומית המומלצת לפי גיל.
• תוספת ויטמין D במינון הולם חשובה במיוחד בגיל השלישי שבו נפוץ החסר בוויטמין זה.
• פעילות גופנית סדירה משפיעה על צפיפות העצם ועוזרת למנוע המשך הדלדלות.
• הימנעות מעישון.

מאת:שי אלנקרי

מקורות:
U.S. National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Diseases.

דף הבית- מאמן כושר אישי

הוסף תגובה !