הורדת לחץ דם וירקות
מחקרים רבים הראו כי לאוכלי בשר, יש לחץ דם גבוה הרבה יותר מאשר לצמחונים. מחקר חדש מראה כי צריכת חלבונים מהצומח עוזרת לשמור על לחץ דם נמוך.
צוות החוקרים מ- Imperial College בלונדון חקרו נתוני לחץ דם , תזונה ובדיקות שתן שנאספו מ- 4680 גברים ונשים בין טווח הגילאים 40 ו- 59 מארבע מדינות שונות.

החוקרים גילו כי אצל אלה שצרכו יותר חלבון שמקורו מהצומח (בירקות), נמצא ירידה בלחץ הדם .
החוקרים אינם בטוחים כיצד צריכת חלבונים מהצומח גורמת לירידה בלחץ הדם, אבל הם משערים שהסיבה לכך היא שבחלבון מהצומח יש חומצות אמיניות שונות בהשוואה לחלבונים מן החי וכנראה שזה מה שגורם להורדת לחץ הדם.
מאת:דביר אלנקרי
מקורות: The Journal of the American Medical Association
מאמן כושר אישי-דף הבית









הוסף תגובה !